Află de la Marcel Albu, cum a dat roadă „Pomul vieții” – un brand național, datorită unei fetițe aflate încă în burta mamei

În urmă cu aproximativ doi ani turismul moldovenesc a renăscut datorită lansării brandului de țară „Pomul Vieții”- simbolul complex al culturii naționale, ales să reprezinte valorile și specificul turismului în Republica Moldova : ospitalitatea, naturalețea, sinceritatea și autenticitatea.

Cine s-ar fi gândit că la circa două luni de la lansarea „Pomului Vieții” va veni pe lume o fetiță, fetiță care să-l inspire atât de mult pe tatăl ei, ca doar la două zile de la nașterea sa, să înregistreze o companie, care inițial nu avea nicio legătură cu un brand de țară, dar care la scurt timp a scos pe piață cele mai reprezentative suveniruri pentru Republica Moldova.

Suveniruri, care nu sunt decât roadele date de „Pomul Vieții”  în mâinile unui tată inspirat, cu 12 ani de experiență în domuniul publicității, care a decis să inițieze o afacere suținut de o soție iubitoare și pe care o dezvoltă în stil patriotic ducând faima țării prin toată lumea.

Pe această notă, vă invit să-l cunoașteți pe eroul interviului nostru, Marcel Albu, care a povestit despre afacerea sa în premieră și exclusiv pentru portalul Travel News.

marcel-albu-face
Marcel Albu

Povestiți-ne, pentru început, despre felul cum a prins viață afacerea dvs.

În ianuarie 2015, împreună cu soția gravidă în ultima lună de sarcină discutam ce vom face când va apărea copilașul. După două zile de la naștere, petrecuți cu soția și fiica în maternitate, am ieșit pe câteva ore în oraș și am înregistrat compania. Direcția inițială de dezvoltare a companiei o vedeam în publicitate sau ramuri înrudite, deoarece dispuneam de experiență în domeniu de peste 12 ani, dar la sigur căutam ceva nou și interesant pentru mine.    

În primăvara aceluiași an, un prieten mi-a povestit despre lansarea frumoasă și promițătoare pe care a avut-o noul brand de promovare a turismului din Republica Moldova „Pomul Vieții”, dar așa și nu a apărut o companie care ar oferi o scară largă de suvenire. Așa și s-a născut ideea de a produce și comercializa cadouri cu logo-ul „Pomul Vietii”.

După câteva consultări cu prietenii apropiați, care erau mai mult sceptici față de acest proiect, eu totuși am decis să testez piața. Zis și făcut. Am selectat zece produse care toată lumea le folosește zi de zi și pot fi oferite in calitate de cadou util.

Odata ce prima partidă de produse era gata am început să particip la diferite evenimente ca Yard Sale (comunitatea pe care o cunoșteam bine, deoarece am fost la majoritatea evenimentelor încă de la primele ediții) pentru a ne promova și a discuta cu oamenii, pentru a înțelege ce le place și ce trebuie să mai perfecționăm. Paralel am creat și prima versiune a magazinului nostru online.

Care a fost primul produs cu logoul „Pomul Vieții” pe care l-ați vândut?

Nu am memorat exact care a fost primul produs vândut, fiindcă nu a fost doar unul – la primul eveniment s-a cumparat din toate produsele pe care le-am propus spre vânzare .

marcel-albu-suv21-face

Care sunt cele mai solicitate produse la moment?

Totul depinde de eveniment și de lumea care participă la el, iar online, în funcție de care dintre ele sunt promovate cel mai mult. Cert este, că toate produsele noastre își găsesc cumpărătorul.

Care din magazinele dvs. este cel mai profitabil și cum credeți că se explică acest fapt?

Conlucrez cu mai multe vinării, hoteluri și câteva magazine din oraș unde sunt expuse spre vânzare câte ceva din gama noastră de suvenire, dar cea mai mare diversitate este la moment în magazinul de pe str. Puskin 43, unde îi îndemn să meargă pe toți cei care vor să țină produsul în mână înainte de a-l procura.

Cine sunt clienții dvs. actuali, moldovenii sau turiștii străini?

Moldovenii sunt cei care procură produsele cu Pomul Vieții cel mai des. Marea majoritate a străinilor cu care m-am întâlnit nu știu mai nimic despre acest logo, dar după ce le povestim, ei cu plăcere cumpără un suvenir, iar uneori revin și cu prietenii lor.

Care din produsele companiei le folosiți personal și care dintre ele le luați cu dvs. când mergeți în călătorie peste hotare?

Călătorim adesea cu soția și fetița cu mașina și fiecare din noi are propria cană termos pentru a savura un ceai cald sau pentru a face un terci la drum.

marcel-albu-suv-face

Ce produse noi cu „Pomul Vieții” pregătiți?

De la bun început anunț periodic oamenii că în curând vor putea procura ceva nou. Acum avem deja peste 26 de tipuri de produse și câteva sute de poziții. Despre ce voi mai adăuga degrabă, o să aflați dacă o să vizitați pagina companiei luna viitoare.

Care dintre metodele de promovare a produselor, folosite până acum, au fost cele mai eficiente pentru dvs.?

Cele mai interesante și stimulante pentru mine sunt, cu siguranță, întâlnirile tête-à-tête la diferite evenimente. Dar ne ajută să ne promovăm foarte bine și spațiul online.

marcel-albu-suv-1-face

 Ce are de câștigat Republica Moldova ca stat din afacerea lui Marcel Albu?

Cred că Republica Moldova are numai de câștigat, mai ales că noi o promovăm prin suvenirele noastre la evenimente notorii de peste hotare și în țară. Împreună cu Agenția Turismului am participat la „Tourism. Leisure. Hotels” și Gustar 2016, am fost prezenți și în Piața Marii Adunări Naționale de Ziua Vinului alături de cei mai buni promotori ai turismului în Moldova, vinificatorii noștri. De asemenea, mulți jurnalisti și blogheri locali și străini s-au ales cu cadouri din Moldova pentru a o promova ca destinație turistică.

 Cum credeți că a evoluat turismul național de la apariția brandului „Pomul Vieții”?

Conform datelor Agenției Turismului, anul acesta în Moldova a crescut semnificativ numărul de turiști, lucru ce se datorează în mare parte și faptului că brandul național figurează și este tot mai des văzut de oameni, inclusiv și peste hotare.

Sursa foto: facebook.com

You May Also Like