„Călătorește informat! Revendică-ți drepturile!” – mesaj pentru pasagerii din transportul aerian

Autoritatea Aeronautică Civilă a Republicii Moldova (AAC) a lansat campania de informare a pasagerilor care călătoresc pe calea aerului, despre drepturile lor, garantate de către legislația națională. Campania se va desfășura sub egida Guvernului Republicii Moldova cu sloganul ”Călătorește informat! Revendică-ți drepturile!” 

În cadrul campaniei, pasagerii vor fi informați despre drepturile lor. Obiectivul este de a informa pasagerii despre drepturile lor și despre existența unor instituții care le apără aceste drepturi. Acțiunea constă în distribuirea materialelor informative despre drepturile pasagerilor și în acordarea de consultanță pasagerilor interesați de drepturile lor legale.

Directorul AAC, Radu Bezniuc:”Cel mai important mesaj pe care încercăm să-l aducem la cunoștința consumatorilor este că drepturile lor sunt reale și că nu pot fi ignorate de nimeni. Indiferent de situație, că vorbim de un zbor întârziat, anulat, de un bagaj pierdut, drepturile consumatorilor sunt clar stabilite de legislație și trebuie respectate de transportatorii aerieni. Iar dacă acest lucru nu se întâmplă, suntem alături de pasageri pentru a le oferi informațiile sau sprijinul de care au nevoie”, a declarat Radu Bezniuc, directorul AAC.

În Republica Moldova, drepturile pasagerilor în transportul aerian sunt fixate în Regulamentul privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor, document care transpune integral normele UE în domeniu. Totodată, practica arată că, în mare parte, pasagerii nu își cunosc drepturile.

366_large

Directorul Agenției pentru Protecția Consumatorului, Iurie Eremia: ”Consumatorii, fie din Republica Moldova, fie din Uniunea Europeană, au drepturi egale. Politica APC este de a preveni înainte de a combate, fapt pentru care ne orientăm spre o informare corectă, completă și precisă a consumatorilor.. Ne propunem să contribuim la educarea unui consumator activ, capabil să își apere drepturile și să facă o alegere rațională”.

„Motto-ul” evenimentului, şi anume mesajul care va fi transmis pasagerilor – „Nu uita să pui în bagaj şi câteva informaţii despre drepturile tale de consumator”. Beneficiază de consultanţă şi sprijin!”, este susținut plenar de către Comisia Europeană, prin realizarea campaniilor similare în aeroporturilor statelor membre ale UE.

Ambasadorul Uniunii Europene în Republica Moldova, Pirkka Tapiola: ”Succesul Europei în asigurarea și respectarea drepturilor pasagerilor este una din cele mai răsunătoare realizări ale politicilor Uniunii Europene în domeniul transportului. Deci noi susținem lansarea acestei campanii de către Autoritatea Aeronautică Civilă și Agenția pentru Protecția Consumatorului. Ea va crește în mod util nivelul de conștientizare în rândul consumatorilor din Republica Moldova și va arăta că autoritățile susțin aceste drepturi și vor să se asigure că ele sunt respectate.”

Sursa text și foto: caa.md;  dcnews.ro

You May Also Like