Mai mulți turiști străini în Republica Moldova. Vezi de unde vin cei mai mulți dintre ei

Cu o creştere de 8 la sută faţă de anul precedent, 2015 a înregistrat un număr de 15,5 mii de turiști străini, care au vizitat Republica Moldova. Cei mai mulți dintre ei au fost cetățenii români, care majoritatea au venit în scopuri de odihnă şi afaceri.

O creștere de 1,9% mai mult decît în anul 2014, s-a înregistrat și în activitatea agenţiilor de turism şi turoperatorilor, care au acordat servicii turistice la 242,6 mii de turişti şi excursionişti.

Conform datelor statistice, ponderi mai însemnate în numărul total de turişti şi excursionişti străini sosiţi în Republica Moldova le-au revenit cetăţenilor din România (20,5%), Ucraina (11,5%), Federaţia Rusă (9,8%), Turcia (4,6%), Statele Unite ale Americii (4,4%), Polonia (4,1%), Germania (3,5%), Italia (3,4%), Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (3,3%), Israel şi Suedia (cîte 3,1%), Bulgaria (2,4%), Franţa şi Olanda (cîte 1,9%), Japonia (1,8%), Belarus (1,6%), Elveţia, Norvegia şi Spania (cîte 1,2%), Republica Cehă (1,0%),Finlanda (0,9%).

Din totalul de turiști și excursioniști 65,1% au sosit în scopuri de odihnă, recreere şi agrement, 27,0% în scopuri de afaceri şi profesionale şi 3,1% – de tratament.

În cazul turiştilor moldoveni care au călătorit în afară, situația este la fel de bună. Anul 2015 a înregistrat o creştere de 5,1% faţă de anul precedent, cu un număr de 189,8 mii de moldoveni, care au ales să călătorească în străinătate. Destinaţiile alese de aceştia sunt Turcia (36,7% din totalul celor plecaţi în străinătate), Bulgaria (29,4%), Grecia (11,1%), România (11,0%), Ucraina (1,7%), Egipt (1,4%), Italia (1,3%), Montenegro şi Spania (cîte 0,9%). Majotitatea (99,1%) au călătorit în scop de odihnă, recreere şi agrement.

De partea cealaltă, numărul de turişti şi excursionişti participanţi la turismul intern se află în scădere cu 13,5% (37,3 mii de turişti). Deplasarea rezidenţilor moldoveni în interiorul ţării, în scop turistic, a fost organizată în special de agenţiile de turism şi turoperatorii din municipiul Chişinău (42,4%) şi regiunile de dezvoltare: Centru (28,6%) şi Sud (25,2%).

 

 

You May Also Like