Nu-şi cunosc drepturile. Pasagerii moldoveni nu ştiu unde să ceară despăgubiri

Anul trecut, peste 2.000 de moldoveni s-au plâns de companiile aeriene, însă doar o singură persoană a primit despăgubiri, în sumă de 16 mii de lei, pentru că i-au fost încălcate drepturile. Cel mai des, totuşi, pasagerii contestă anularea sau întârzierea zborurilor.

Reprezentanţii Autorităţii Aeronautice Civile susţin, însă, că cei mai mulţi dintre moldoveni nici nu cunosc unde să se adreseze pentru a primi compensaţii.

O femeie spune că, acum jumătate de an, s-a întors din Germania, iar în Aeroport nu și-a primit valiza. Ea s-a adresat imediat angajaţilor aerogării, iar problema a fost soluţionată.

Un tânăr s-a ales, însă, cu o valiză stricată, după un alt zbor.

Chiar şi aşa, tânărul nu a cerut de la nimeni o compensaţie.

Cei mai mulţi dintre pasageri recunosc că nu ştiu unde să apeleze atunci când companiile aeriene nu-şi onorează obligaţiile.

Pasagerii pot depune plângeri la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi sunt în drept să ceară compensaţii, atunci când cursa întârzie cu câteva ore sau este anulată, dar şi în cazul în care bagajele au fost deteriorate sau pierdute.

Potrivit reprezentanţilor Autorităţii Aeronautice Civile, companiile aeriene ar fi mai responsabile, dacă pasagerii ar sesiza toate incidentele.

„Să fie disciplinate companiile aeriene pentru că e o situaţie când e un singur pasager care se adresează şi îşi cunoaşte drepturile şi primeşte compensaţie. E cu totul altceva când se adresează o sută de pasageri şi suma totală care trebuie să achite compania aeriană creşte esenţial. În cazul în care răspunsul este negativ, atunci agenţia trebuie să iniţieze acţiunea chiar într-un proces de judecată”, a declarat directorul Autorităţii Aeronautice Civile, Radu Bezniuc.

Anul trecut, la Aeroportul din Capitală au fost înregistrate peste un milion de plecări şi sosiri.

Sursa text și foto: prime.md

You May Also Like