Premieră! Oferta turistică a Moldovei a fost prezentată la o expoziție specializată din Italia

Sub umbrela brandului turistic de țară „Pomul Vieții”, oferta turistică  Moldovei a fost  prezentată în premieră pe piața italiană. Asociația Națională Pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) cu suportul partenerului strategic Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională și Guvernul Suediei, a reprezentant Republica Moldova la expoziția specializată Borsa Internazionale del Turismo (BIT) organizată în orașul italian Milano, în perioada 2-4 aprilie.

Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM:Moldova are șanse să convingă turistul din Italia prin patrimoniul cultural și istoric, cu origini latine din perioada Imperiului Roman, dar și prin viața rurală, Vinul Moldovei și pentru deliciile noastre gastronomice. Italia este una din cele două piețe țintă pentru turismul receptor, datorită mai multor indicatori strategici: conectivitate avia cea mai înaltă din țările europene, profilul turistului italian, în căutare de noi destinații turistice necunoscute, precum și prezența unei diaspore importante de moldoveni în Italia. Prezența cu un stand de țară atractiv și bine organizat, întâlnirile cu presa specializată și tur-operatorii italieni au fost pilonii principali ai participăriila BIT Milano. Pentru a face Moldova mai accesibilă am organizat tururi în realitate virtuală la cele mai importante destinații turistice naționale, ceea ce a impresionat vizitatorii standului. În parteneriat cu Asociația Profesională a Bucătarilor din Italia, am organizat un show gastronomic de preparare a plăcintei tradiționale, servită cu vinul din Moldova, unde au participat reprezentanți ai ambasadei RM în Italia, reprezentanții diasporei, presa locală și vizitatori ai expoziției. Vom continua sa explorăm piața italiană de turism prin campanii de comunicare, vizitele presei și agențiilor de turism din Italia, participarea la alte expoziții și foruri de afaceri.”

Evenimentele de acest fel se aliniază la direcțiile strategice de promovare a țării, în conformitate cu Cadrul strategic de marketing și promovare a turismului în 2017-2019, elaborat de sectorul de turism cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova.

Pe parcursul celor 3 zile, reprezentanții agențiilor de turism au avut zeci de întâlniri cu operatori din Italia, dar și alte țări precum SUA, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, care erau în căutare de noi destinații turistice, cu oferte orientate pe turismul gastronomic și de aventură ușoară.

Stela Stângaci, Ambasadorul Moldovei în Italia: ”Multiplele conexiuni directe din Chișinău cu mai multe orașe italiene precum  Milano, Bergamo, Roma, Bologna, Verona și Veneția reprezintă un avantaj competitiv pentru creșterea turismului în Moldova. Totodată, moștenirea culturală a dacilor și din perioada Imperiului Roman, fac din Republica Moldova o destinație de interes pentru italieni.”

Anul trecut, 34.829 cetățeni italieni au vizitat Republica Moldova, dintre care 71% au sosit pe cale aeriană.

Sursa text și foto: realitatea.md

You May Also Like