Secretele piloților, pe care nu le vor spune niciodată pasagerilor

Există lucruri mai puţin ştiute despre zborul cu avionul, lucruri pe care piloții nu le vor spune niciodată pasagerilor. Cu toate acestea, utilizatorii site-ului Reddit si Quora, au aflat secretele piloților despre zborul cu avionul, dupa ce au cules informații de la profesioniști, sub anonimat, din domeniul aviației: piloți, insoțitori de zbor, ingineri și pasageri informați.

Piloţii adorm în timpul zborului. Între 43 şi 54 la sută dintre piloţi chestionaţi în Marea Britanie, Norvegia şi Suedia au recunoscut că au adormit în timp ce pilotau un avion cu pasageri. Mai mult de atât, o treime dintre aceștia au declarat că in momentul trezirii au observat că și copilotul dormea. Cu toate acestea, pentru zborurile lungi, peste ocean, piloților le sunt atribuite momente de repaus, perioada în care copilotul preia controlul avionului. Totuși, chiar și pe distanțe scurte, de doar câteva ore, piloții au recunoscut că adorm involuntar, potrivit sondajului menționat.

Măştile de oxigen îţi asigură doar 15 minute de aer. Dacă măştile de oxigen coboară, ai la dispoziţie doar aproximativ 15 minute de oxigen din punctul în care le-ai scos. Totuşi, e mai mult decât suficient pentru ca pilotul să ducă aeronava la o altitudine mai mică, unde poţi respira normal.

Mâncare diferită pentru piloți. Deși nu este o regulă la nivelul industriei de linie, unele companii aeriene servesc mâncare diferită pentru pilot față de restul echipajului, inclusiv în cazul copilotului, pentru a evita situații de intoxicație alimentar.

Majoritatea accidentelor se produc din cauza piloților. Piloții de avioane sunt responsabili pentru 70%-80% din totalul accidentelor aviatice, chiar dacă siguranța reprezintă prioritatea numărul unu.

Poţi descuia o toaletă din exterior. Oricine e în stare să descuie o toaletă de avion din exterior. De obicei există un mecanism de lacăt ascuns în spatele plăcuţei de pe uşă care interzice fumatul.

Aerul pe care îl respiri este de la motor. Aerul pe care îl respiri în avion este de fapt aer comprimat de la motor. O mare porţiune (25-50%) ajunge în cabina pilotului, iar restul este pentru pasageri. Aerul iese din avion printr-o gaură mică din spatele fuselajului.

Nu consuma apa din avion dacă nu a fost îmbuteliată. Nu consuma cafea în avion. Apa servită în avion sau folosită pentru ceai sau cafea este absolut dezgustatoare și nu ar trebui consumată, potrivit unui fost angajat Lufthansa. Rezervoarele de apă din avioanele vechi de pâna la cateva zeci de ani sunt foarte rar curățate, iar rezidurile pot fi uneori și de câțiva centrimetri, fapt cunoscut de către toți angajații unei companii aeriene.

Motivul real pentru care lumina devine difuză la aterizare. Când un avion aterizează în timpul nopţii, însoţitorii de zbor diminuează intensitatea luminii în caz că este nevoie să evacueze pasagerii la aterizare…ochiii sunt deja adaptaţi la întuneric, astfel că poţi vedea mai bine odată ce ajungi în exteriorul avionului.

Membrii echipajului nu prea își închid telefoanele. Telefoanele mobile pot fi, de fapt, utilizate în timpul decolării sau aterizării, precum și în zbor. Deși au unele efecte ușoare asupra intrumentelor de măsură, nu pot afecta sistemul de navigație. Mai mult, piloții apelează efectiv la telefoanele mobile atunci când metodele de comunicație radio standard devin prea greoaie.

You May Also Like